Σάββατο, 9 Μαΐου 2009

Με τα νέα «πράσινα» μέτρα κάποια αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στο κέντρο κάθε μέρα. Όμως ποια δεν πρέπει να κυκλοφορούν καθόλου;











H απαγόρευση των SUV από το κέντρο της Αθήνας είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια ακούγεται αρκετά, όμως παραμένει ακραίο σα μέτρο και με αμφίβολη επιτυχία, τουλάχιστον ως προς τη μείωση της ρύπανσης. Αντίστροφα, με τα νέα μέτρα, ένας νέος στόλος αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων θα μπορεί να εισέρχεται καθημερινά. Μήπως όμως συγχρόνως κάποια άλλα θα έπρεπε να απαγορευτούν τελείως; Ο λόγος είναι καθαρά αντισταθμιστικός. Για κάθε ένα καθαρό αυτοκίνητο που κατεβαίνει στο κέντρο θα πρέπει να αφαιρεθεί ένα άλλο. Σε αντίθετη περίπτωση απλά θα προστεθούν επιπλέον αυτοκίνητα επιβαρύνοντας τόσο το πρόβλημα της ρύπανσης, όσο και του κυκλοφοριακού.

Και ποια αυτοκίνητα πρέπει να απαγορευτούν; Τα SUV είναι η πρώτη σκέψη, όμως η γενίκευση είναι μάλλον άδικη. Ο λόγος είναι πως τα περισσότερα SUV που πωλούνται στην Ελλάδα έχουν κινητήρες γύρω στα 2.0 λίτρα, αφήνοντας τα θηριώδη μοντέλα με τα μεγάλα V6 και V8 σε ένα μικρό ποσοστό. Τα περισσότερα SUV απλά ρυπαίνουν όσο ένα οικογενειακό μοντέλο με ίδιου κυβισμού κινητήρα.

Έτσι ένα Toyota RAV4 δεν είναι πιο ρυπογόνο από ένα Avensis, και ένα Subaru Forester είναι εξίσου οικολογικό με ένα Legacy ή ακόμη και Impreza. Σίγουρα όσο ανεβαίνουν τα κυβικά αυξάνονται και οι ρύποι, όμως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα. Άρα πιο λογικό είναι να τεθεί ένα ενιαίο όριο σε ρύπους διοξειδίου του άνθρακα και μοντέλα που εκπέμπουν παραπάνω απλά να απαγορεύονται. Ενδιαμέσως να ισχύσει το υπάρχον μέτρο, και από ένα σημείο και κάτω να επιτρέπεται η καθημερινή είσοδος.

Η τελευταία χωρίς εξαιρέσεις. Δηλαδή δεν είναι δυνατόν ένα μεγάλο υβριδικό να απολαμβάνει «πράσσινα» δικαιώματα ίδια με ένα μίνι μοντέλο. Τo Lexus RX400h εκπέμπει σχεδόν δύο φορές περισσότερους ρύπους από ένα Toyota Aygo, και όμως είναι εκείνο που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Σαφώς η αγορά του έναντι ενός ανταγωνιστικού SUV είναι «οικολογικά» προτιμώμενη, όμως σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό για την μείωση των ρύπων η σύγκριση πρέπει να γίνεται αντικειμενικά. Εκεί θα φανούν και τα προτερήματα της υβριδικής του τεχνολογίας, αφού χρειάζονται ένα Lexus και ένα Aygo αθροιστικά για να παράγουν τους ρύπους ενός VW Touareg για παράδειγμα.

Η απαγόρευση λοιπόν δε μπορεί να έχει να κάνει με το σχήμα του αυτοκινήτου, αλλά μόνο με τους ρύπους του. Όμως όσον αφορά στα κέντρα της πόλης τα SUV έχουν και άλλους λόγους να απαγορευτούν. Ή όχι;
Σχολιάστε την είδηση

tses... (30/5/2008, 16:31)
PARTE SUV AXRHSTOI ODHGOI POU EPEIDH DEN XERETAI NA ODHGATE EPIBALESTE DIA TOU OGKOU XAIROMAI PANTOS MEXRI TORA OSOI PHGAN NA MOU TO KANOUN EMENA KAI EIXA PROTAIREOTHTA AKOMA ME PLHRONOUN ALLO ENA SUV SHOT DOWN E KAIROS DEN HTAN NA TA APAGOREYSOUN OLA TA SUV APO TO KENTRO EIDIKA TA PORSCE CAYENNE (PHRA KAI EGO TRAKTER LAMBORGHINI KAI PAEI SFAIRA) JEEP AFI PSILOU KAI PASHS ELLADOS PSONARES..... TA POIO RHPOGONA KAINE 15 LITRA OSO TRIA MATIZ OSO 3 SUZUKI KTL KAI LEME TORA 100.000 SUV ISON 300.000 MATIZ KAI 500.000 SUV 1,500.000 MATIZ E? LOIPON POLI DEN EINAI GIATI ? NA MOLINOUME THN POLH MAS ? EPEISHS PREPEI NA KATARGHSOUN GIA MENA TON FORO EISAGOGHS TELEIOS SE YBRIDIKA KAI HLEKTROKINHTA NA DOSOUN KINITRA NA ALLAXEI H TEXNOLOGIA STHN METAKINHSH ALLA POU NA GINEI AYTO ? STHN ELLADA POU ZEI APO TA AYTOKINHTA KAI TA KAUSIMA STON FORO ? POS GINETAI KAI OI AMERIKANOI EXOUN 5 LITRA 1,5 DOLLARIA DILLADI 1 GALONI TO LITRO PERIPOU 25 LEPTA DIKA MAS KAI OI DIKOI MAS 1,2 TO LITROOOOOO THA TA KAPSO TA MALLIA MOU OPOTE KATALABAINETAI TI FOROS PEFTEI!!!!

n.cha... (29/5/2008, 13:03)
Εχω SUV πολλων κυβικων αλλα πιστευω οτι πρεπει να απαγορευτουν απο την κυκλοφορια στο κεντρο μαζι με ολα τα αλλα μεγαλου κυβισμου και μαζι με τα βουλευτικα και κυβερνητικα οχηματα μεγαλου κυβισμου τα οποια συνηθως ειναι και τα πιο κακοσυντηρημενα και "σκισμενα". Αλλιως οτιδηποτε αλλο ειναι αδικο και μας θα μας θυμιζει οτι πολλα πραγματα σε αυτη τη χωρα συμβαινουν μονο για μερικους ...

a.sid... (29/5/2008, 12:05)
τα αυτ/τα μαζι με τα φορτηγα καταλαμβανουν σε ποσοστο 3% της παγκοσμιας ρυπανσης.Αφηστε λοιπον το παραμυθι για τους ρυπους αυτων και αναζητιστε αλλου τα αιτια για ρυπανση του περ/ντος.

tria... (28/5/2008, 16:37)
Μια διακριση με βαση το Co2 είναι η μόνη λογικη λύση. Όμως θα εθελοτυφλούσα αν δεν παρατησρούσα πως τα πιο ρυπογονα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο είναι τα dieselοκίνητα ΤΑΧΙ όπου σαν άλλες σουπιές εκτοξεύουν σύνεφα μαύρου καπνου δηλητηριάζοντας την καθημερινότητά μας. Δεν είναι υποκριτικό να τα βάζουμε με τα SUV (1.4 το καινουριο TIGUAN) τη στιγμή που έχουμε ΤΑΧΙ τσιμινιέρες??

ppana... (28/5/2008, 13:25)
Αν ως ρύπους εννοείται το Cο2. Τότε τι να πω? Δείτε τι ρύπους έχουν τα Diesel νεας γενιάς. Μή λέτε λοιπόν για μικρά που εχουν λίγους ρύπους, διότι ένα μεσαίο Diesel , έχει λιγότερους. Το Diesel στην Αθήνα είναι η λύση.

georg... (27/5/2008, 23:10)
ekso apo tis poleis ta antikoinonika SUV. Arketa me tous kompleksikous mavrogialourous

kosta... (26/5/2008, 20:18)
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ SUV.ΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ.ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ 4-5 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΑ ,ΛΟΓΩ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΡΥΠΟΓΟΝΑ.


frago... (26/5/2008, 16:23)
Και με τα γνησια OFF ROAD που χρησιμοποιούνται και σαν τέτοια τι θα γίνει? πχ: Pagero 3000 μοντ. 97? Και αυτά στον Καιάδα? ΣΟΒΑΡΕΥΤΗΤΕ................!!!!!!!!!!!!!!!!

tsino... (26/5/2008, 14:34)
Το πιο λογικό είναι να τεθεί ένα ενιαίο όριο σε ρύπους διοξειδίου του άνθρακα και μοντέλα που εκπέμπουν παραπάνω από ένα όριο απλά να απαγορεύονται να μπουν στη πόλη.Βέβαια για τα SUV τίθεται και θέμα παρκαρίσματος γιατί 2SUV=3 μικρά.

f-pan... (23/5/2008, 22:15)
H μόνη λογική βάση είναι η εκπομπή CO2/km......

panag... (23/5/2008, 19:15)
ΜΑΛΛΟΝ ΕΓΩ ΖΩ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ.ΕΧΩ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΑΩ ΒΕΝΖΙΝΟΒΟΡΑ ΜΑΣΤΟΔΟΝΤΑ ΠΟΛΛΩΝ ΚΥΒΙΚΩΝ.ΜΑΥΡΟ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου